Parfemi – Shalimar by Guerlain, 1925.

Plakat iz 2008. fotograf Paolo Roversi, model Natalia Vodianova

Zašto Shalimar?

Nije jednostavno reći nešto novo o kultnom Shalimaru. Nije li već i previše rečeno i napisano? Nisam ni prva ni zadnja koja voli Shalimar. Lako je izgubiti se pred ovim mitskim mirisom, onako kako smo često izgubljeni kad prvi put stanemo pred neku velebnu građevinu ili spomenik o kojima smo do tada samo slušali priče i viđali slike. Tako ću se vjerojatno (i, nadam se) jednog dana osjećati pred Taj Mahalom….

Jacques Guerlain se u zadnjem trenutku predomislio i svom najnovijem uratku prije izlaska pred nestrpljivu javnost promijenio ime iz prvobitno zamišljenog „Taj Mahal“ u „Shalimar“. Mudro je učinio, jer dok je Taj Mahal uistinu bajkovit i čaroban, a istovremeno i tužan spomenik umrloj ljubavi, Shalimar su mirisni, bujni, suncem obasjani vrtovi puni života u kojima su šah Jahan i njegova supruga Mumtaz Mahal provodili svoje najsretnije dane, a čije bi se ime moglo prevesti kao „Hram ljubavi“. Savršeno ime za parfem, ne samo zbog značenja, nego i zbog zvučnosti – Sha-li-maaar…

The Taj Mahal © UNESCO/Philippe Leclaire

Ova se simbolika zrcali i u kompoziciji parfema – ovo nije hladan, dostojanstven, dalek i izgubljen miris koji izaziva nostalgiju za prošlim vremenima, asocijacije koje bi ime prekrasnog mauzoleja nedvojbeno izazvalo. Shalimar je topao i jednostavan miris, vrlo nosiv i s rijetkom, danas gotovo izgubljenom kvalitetom stapanja s mirisom kože osobe koja ga nosi. Dugo godina sam ga izbjegavala, jer je svugdje spominjana vanilija kao jedan od najvažnijih sastojaka – imala sam (ne)sreću odrastati u razdoblju prevlasti vanilije u parfemima prije 20-tak i više godina, pa je vanilija dospjela na samo dno popisa sastojaka koje volim u parfemima. Ali, Shalimar nije presladak, već vrlo uravnotežen miris u kojem prevladava gorkasta a ne slatka vanilija, popraćena vedrim limunom i mračnim pačulijem, te tajanstvenim spletom orijentalnih začina, smola i drveća. Iako ga se često naziva prvim orijentalnim parfemom, on je daleko mekši od onih koji su u kasnijim desetljećima nastali u njegovoj tradiciji.

Plakat iz 1998. fotograf Patrick Demarcheiler, model Shalom Harlow

Ova „živuća legenda“ djeluje vrlo moderno za svoje 85 godine i lako se može uklopiti u moderan način života. Neće nametljivo i bučno odavati svoj kultni status i nikada neće „nadglasati“ ženu koja ga nosi, već će je meko zaogrnuti blagim mirisnim oblakom. Nema mjesta strahopoštovanju, već samo divljenju, a svatko tko voli parfeme, neka ga svakako pokuša nositi barem jednom u životu… Možda će pokoja predrasuda pasti u vodu…

Da se kratko i osvrnem da problem izmjena u sastavu parfema, o kojem se zadnjih godina često govori. Imala sam „sreću“ prvo upoznati i zaljubiti se u najnoviju verziju Shalimara – i ova je verzija daleko ispred većine ostalih parfema koji su danas u ponudi. U narednom vremenu sam skupila skoro sve postojeće koncentracije i verzije i mogu reći jedno – ne postoje dvije bočice u kojima je potpuno isti parfem!

Svaki je lijep na svoj način, kod svakoga je blagi naglasak na nekom drugom sastojku ili karakteru pojedinog sastojka, što je vjerojatno posljedica i činjenice da se prirodni sastojci u parfemima mijenjaju ovisno o berbi (ono što vrijedi za vina, vrijedi i za parfeme), a mislim i da kuća Guerlain nije u ovo naše vrijeme prvi put promijenila kompoziciju. Nema smisla biti čistunac i tražiti onu „jednu jedinu pravu verziju“, nego treba uživati u svakoj koja nam padne u ruke… (I za kraj, mala tajna – iako ih sve volim, moji su favorit čisti parfem i Parfum de Toilette iz 80-tih godina…)

Plakat iz 2001. fotograf Annie Leibovitz, model Fernanda Tavares

Autor: Suzana Požega via

Oglasi
Parfemi – Shalimar by Guerlain, 1925.

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s